Как да намалим кофеина на работа без да ни се приспива

Ако работите в офис, сигурно сте свикнали да прибягвате до чашата с кафе като начин да останете будни и концентрирани дори в по-лежерните следобедни часове. С кафето обаче не бива да се прекалява, поради което днес ви предлагаме няколко метода, с които можете да прогоните сънливостта по време на работа.

Повече светлина

Светлината е един от основните стимули за тялото, затова не прекалявайте със затъмнените пространства. Позволете на светлината да изпълни работното пространство.

Правете упражнения с очите

В случай че работите главно на компютър, давайте почивка на очите си на всеки кръгъл час. Завъртете ги по часовниковата стрелка, а после обратно. Направете движение по диагонал, гледайте надалеч, а след това наблизко. Мигновено ще усетите как умората ви пуска.

Слушайте енергична музика

Инструменталната музика не разсейва, а тази в по-бързи темпове ви кара да се чувствате по-енергични. Подсвиркването и припяването също помагат, но понякога не са възможно заради заобикалящата ви среда.

Пийте повече вода

Доказано е, че колкото по-хидратирано е тялото, толкова в по-добра кондиция се намираме. Не пропускайте задължителните 6-8 чаши на ден, като при активно спортуващите приемът трябва да е дори по-голям.

Охладете лицето

Ако ви е сънливо, измийте лицето със студена вода. Веднага ще усетите, че цялото ви тяло се чувства много по-будно.

Повече движение

И не на последно място по-важност, движението винаги помага да се почувстваме по-енергизирани. Направете 20 клека, раздвижете врата, раменете, ръцете и ще усетите, че изобщо, ама изобщо нямате нужда от чашата с кафе.